IELTS SOS - WRITING unit

Chặng 2 của khóa học IELTS SOS - chuyên biệt về kỹ năng WRITING và SPEAKING
Trang Teresa
0 Đánh giá 17 Học viên

Bạn sẽ học được gì

  • Bạn sẽ biết cách ban giám khảo chấm bài của bạn dựa trên mấy tiêu chí, cho từng band điểm
  • Bạn sẽ sở hữu "hũ từ vựng" đồ sộ lên đến hàng trăm cách paraphrasing 
  • Bạn sẽ có được sự linh hoạt, sáng tạo và tư duy logics để bài viết và nói cô đọng, thuyết phục
  • Bạn sẽ trở thành một "sĩ tử" thách thức độ khó của IELTS, và khao khát làm mới bản thân.

Giới thiệu khóa học

Sau chặng 1 và 2 về LISTENING và READING, giờ chúng ta đã nắm được kha khá từ vựng và cách diễn đạt theo lối bản ngữ. 

Giờ là lúc xào xáo chúng, áp dụng chúng để trở thành văn của chính mình, trong kỹ năng đầu ra WRITING và SPEAKING. 

Bộ học liệu này chuyên biệt về kỹ năng WRITING, là nơi chắt lọc kiến thức từ khóa học "IELTS TRAINING" của cục khảo thí MTS, cấp chứng chỉ bởi ALAP, cô Trang Teresa tin tưởng rằng sẽ giải thích cặn kẽ được cho các bạn về chiến lược làm bài, cũng như thị phạm cho một số học sinh mẫu, cách để "đánh bóng" câu từ của bản thân. 

Nội dung khóa học

  • 1. Overview 8:43
  • 2. Introduction 15:29
  • 3. Main paragraphs 16:47
  • 5. Planning 15:11
  • 6. Opinion essay 16:44
  • 7. Discussion essay 17:31
  • 8. Problem and solution essay 17:00
  • 9. Two-part question essay 16:19
  • 10. Summary 2:38
  • 1.1. 8 Sentence structures of DEFINITION
  • 1.2. Sentence structures of AIMS
  • 1.3. Sentence structures of Traits
  • 1.4. Sentence strcutures of Advantages
  • 1.5. Sentence structures of Disadvantages
  • 1.6. Sentence structures of CAUSES
  • 1.7. Sentence structures of RESULTS
  • 1.8. Sentence structures of OPPOSITION
  • 1.9. Sentence structures of SOLUTIONS
  • 1.10. Zoom lecture - Explain sentence structures of Definition, Aims, Traits, Advantages 108:52
  • 1.11. Zoom lecture - More examples of sentence structures of Definition, Aims, Traits, Advantages 98:11
  • 2.0. Reference video: How to score 8+ in writing task 2 with Jay 18:16
  • 2.1. Question 1: "ROBOTS"
  • 2.2. Zoom lecture - Paraphrasing sentence structures and Criteria for ROBOTS topic 95:36
  • 2.3. Criteria for scoring WRITING
  • 2.4. Proof reading - Nahut, Susan and Ken's essays 127:48
  • 2.5. Proof reading - Iris's essay 86:38
  • 2.6. Proof reading - Giang's essay 30:26
  • 2.7. Proof reading - Phương's essay 11:39
  • 2.8. Proof reading - Dan's essay 18:50
  • 2.1. Question 1: Online learning
  • 2.2. Question 2: Production vs Environment
  • 2.3. Question 3: Government Budget on Events
  • 2.4. Question 4: Dangerous sports
  • 2.5. Question 5: Money on appearance
  • 2.6. Question 6: People's visual images
  • 2.7. Question 7: Older people vs technology
  • 2.8. Question 8: Elder people spending money
  • 2.9. Question 9: Driving test
  • 2.10. Question 10: Punishing children
  • Zoom lecture: Openings 1, 2, 3 - SOS 44 128:34
  • 4.0. Question
  • 4.1. Body 1 - Outlining in Vietnamese
  • 4.2. Body 1 - Outlining in English
  • 4.3. Body 2 - Outlining in Vietnamse
  • 4.4. Body 2 - Outlining in English
  • 4.5. Conclusion - Outlining in Vietnamese and English
  • 4.6. Full sample essay - Trang Teresa
  • 5.0. Question
  • 5.1. Planning 1 - Totally agree (Self and Society)
  • 5.2. Planning 2 - Totally agree (Cognition and Passion)
  • 5.3. Planning 3 - Totally agree (Now and future)
  • 5.4. Planning 4 - Partially agree (Disadvantages and advantages)
  • 5.5. Proof reading - Iris's body 1 6:00
  • 5.6. Proof reading - Iris's body 2 7:55
  • 5.7. Full sample essay - Iris Nguyễn
  • 5.8. Proof reading - Nahut's body 1 10:36
  • 5.9. Proof reading - Mai Phuong Dumplings's essay
  • 5.10. Proof reading - Nahut's full essay 15:25
  • 5.11. Zoom lecture - Planning and writing Intro and Body 1 - SOS 44 23:42
  • 5.12. Zoom lecture - Planning and writing Intro and Body 1 - SOS 45 122:32
  • 6.1. Question 1 and planning - Online study
  • 6.2. Question 2 and planning - Goods consumption vs Environment
  • 6.3. Question 3 - Dangerous sports
  • 6.4. Nahut's sample essay - Dangerous sports
  • 6.5. Proof reading - Nahut's essay 23:40
  • 6.6. Proof reading - Susan's essay 29:11
  • 6.7. Zoom lecture - Planning and feedback - SOS 44 118:31
  • 6.8. Zoom lecture - Planning and feedback - SOS 45 109:14
  • 7.1. Question - Money on apearance
  • 7.2. Zoom lecture - Money on appearance - SOS 44 97:51
  • 7.3. Zoom lecture - Money on appearance - SOS 45 114:22
  • 7.4. Proof reading - Mỹ Anh's essay 34:44
  • 7.5. Proof reading - Giang's essay part 1 and 2 15:41
  • 7.6. Proof reading - Nam's essay 17:26
  • 7.7. Proof reading - Dan's essay 39:14
  • 7.8. Proof reading - Nahut's essay 17:27
  • 7.9. Proof reading - Susan's essay 24:21
  • 7.10. Proof reading - Harvey's essay 13:30
  • 7.11. Proof reading - Hana's essay 26:04
  • 9.1. Question
  • 9.2. Proof reading - Mỹ Anh's essay 12:08
  • 8.1. Question
  • 8.2. Zoom lecture - Driving test - SOS 44 125:52
  • 8.3. Zoom lecture - Driving test - SOS 45 129:24
  • 8.9. Proof reading - Iris's essay - 8.5 9:09
  • 8.8. Proof reading - Susan's essay - 8.0 12:14
  • 8.12. Proof reading - Nahut's essay - 8.0 21:11
  • 8.11. Proof reading - Jane's essay - 7.0 6:55
  • 8.4. Proof reading -Dumplings's essay - 6.5 6:23
  • 8.5. Proof reading - Mỹ Anh's essay - 6.5 26:36
  • 8.6. Proof reading - Dan's essay - 6.5 17:09
  • 8.10. Proof reading - Harvey's essay - 6.0 13:57
  • 8.7. Proof reading - Giang's essay 4:54
  • 9.1. Summary 2:32
  • 9.2. Course aims 7:52
  • 9.3. Line graphs 15:05
  • 9.4. Bar charts 16:54
  • 9.5. Pie charts 16:13
  • 9.6. Tables 13:34
  • 9.7. Different charts 15:44
  • 9.8. Process diagrams 16:21
  • 9.9. Comparison diagrams 17:25
  • 10.1. Question
  • 10.2. Video for reference - "How wood pellets are made" 6:38
  • 10.3. Zoom lecture - Wood pellets - SOS 44 98:27
  • 10.4. Proof reading - Mr. Dan's essay - 6.5 13:37
  • 10.5. Proof reading - Ms Mỹ Anh's essay - 7.0 8:26
  • 10.6. Proof reading - Mr Nam's essay - 6.5 8:05
  • 10.7. Proof reading - Mr Nahut's essay - 7.0 6:11
  • 11.1. Question
  • 11.2. Reference listening test - Belden Bricks - Brick production process 5:04
  • 11.3. Zoom lecture - SOS 45 84:44
  • 11.5. Proof reading - Susan's essay - 7.5 14:39
  • 11.6. Proof reading - Nahut's essay - 7.5 17:55
  • 11.4. Proof reading - Giang's essay - 6.0 9:05
  • 11.5. Proof reading - Dan's essay - 6.0 8:50
  • 11.6. Proof reading - Iris's essay - 7.5 12:01
  • 11.7. Proof reading - Dumplings's essay - ? 5:51
  • 12.1. Question 1 - Frog's life cycle 3:59
  • 12.2. Question 2 - Butterfly's life cycle 4:18
  • 12.2.2. Reference video - Butterfly's life cycle without subtitle 2:02
  • 13.1. Question 1 - Denham Town
  • 13.2. Slides for vocabulary
  • 13.3. Zoom lecture - SOS 44 109:27
  • 13.4. Zoom lecture - SOS 45 94:48
  • 13.5. Reference video - THE VALUE OF TIME 5:06
  • 13.6. Zoom lecture - SOS 44 - Lose and regain our Spark 114:59
  • 13.7. Proof reading - Susan's essay - 7.5 10:44
  • 13.8. Proof reading - Nahut's essay - 7.5 13:40
  • 13.9. Proof reading - Mỹ Anh's essay - 7.0 11:11
  • 13.10. Proof reading - Iris's essay - 7.0 10:00
  • 13.11. Proof reading - Giang's essay - 7.0 12:39
  • 14.1. Question
  • 14.2. Zoom lecture - SOS 44 and 45 95:04
  • 15.1. Reference video - Line graph description - Sales in 13 month period 10:09
  • 15.2. Vocabulary - Uptrend, downtrend
  • 15.3. Question - Internet access in Urban, Suburban and Rural areas
  • 15.4. Zoom lecture - SOS 44 103:19
  • 15.5. Proof reading - Mr. Nam - 7.5 15:00
  • 15.6. Proof reading - Ms. Dumplings - 7.0 12:24
  • 15.7. Proof reading - Ms. Mỹ Anh - 6.5 4:32
  • 15.8. Proof reading - Ms. Susan - 6.5 5:05
  • 15.9. Proof reading - Ms. Iris - 6.5 13:31
  • 15.10. Proof reading - Mr. Nahut - 8.0 5:44
  • 16.1. Question
  • 16.2. Proof reading - Ms. Iris - 8.0 16:51
  • 16.3. Proof reading - Ms. Dumplings - 6.5 13:05
  • 16.4. Proof reading - Ms. Susan - 6.5 17:36
  • 16.5. Proof reading - Mr. Nahut - 8.0 12:04

Thông tin giảng viên

Trang Teresa
1822 Học viên 18 Khóa học
- Founder English Tree Method
  • Founder English Tree Method 
  • Giám đốc đào tạo Passion English Center
  • 13 năm kinh nghiệm giảng dạy Tiếng Anh cho học viên quốc tế và Việt Nam 
  • Chứng chỉ TEFL cho giáo viên Tiếng Anh cấp tại Châu Âu 
  • Cử nhân Quản trị Kinh Doanh, Đại Học Ngoại Thương Hà Nội
  • Chứng chỉ danh giá IELTS TEACHER TRAINING do cục khảo thí MTS UK cấp, được chứng nhận bởi ALAP

Học viên đánh giá

0
0 Đánh giá

0%

0%

0%

0%

0%

Khóa học liên quan

HERO KIDDOS - STAGE 3 - Learn to be a skillful human
Ben Williams
(0) 58 Học viên
3.398.000đ
3.998.000đ
(-16%)
HERO KIDDOS - STAGE 2 - Learn to be a good human
Ben Williams
(0) 69 Học viên
3.398.000đ
3.998.000đ
(-16%)
2.999.000 3.200.000 -7%
Đăng ký học Thêm vào giỏ hàng
Thời lượng: 54 giờ 3 phút
Giáo trình: 149 Bài học
Học mọi lúc mọi nơi
Học trên mọi thiết bị: Mobile, TV, PC